Ze zákona musí mít každá právnická osoba své sídlo. Toto opatření má velmi zřejmé důvody. Úřední korespondence se totiž stále ještě často posílá v písemné formě, a mnohdy je dokonce zákonem dáno, že daná fyzická či právnická osoba musí obdržet daný dokument či jeho kopii v papírové verzi. Je tedy samozřejmě nutné při registraci firmy či žádosti o status OSVČ uvádět i adresu sídla podnikání.
To samozřejmě může být v některých případech oříšek, zvláště právě pro osoby samostatně výdělečně činné. Ty totiž často podnikají z domova, avšak nechtějí, aby jim právě tam chodila korespondence vztahující se k jejich podnikání a ani nechtějí k sobě domů vodit své případné klienty.
Jistě, řešením může být koupě či pronájem nebytových kancelářských prostor, avšak při dnešních cenách nemovitostí to často je nad možnosti daného živnostníka, zvláště pak ze začátku. Co tedy může dělat? Řešením zde může být virtuální sídlo pro OSVČ. O co se jedná? Jednoduše řečeno, jedná se o prostory, které budou na úřadech vedeny jako sídlo vaší firmy a kam vám bude přicházet veškerá firemní korespondence. Zde si ji budete moci pravidelně vybírat, případně si ji nechat přeposílat na vámi zvolenou adresu.
V případě, že potřebujete uspořádat obchodní jednání, lze si na dané adrese na danou dobu pronajmout například zasedací místnost, která je samozřejmě plně vybavena vším potřebným. Díky tomu nemusíte svá obchodní jednání vést doma. Není tedy pochyb o tom, že tato varianta je zvláště vhodná pro začínající podnikatele, především vzhledem ke své podstatně nižší ceně oproti již zmíněnému dlouhodobému pronájmu či koupi nebytových prostor, které by stejně nebyly po většinu času využívány.
Je však pravděpodobné, že pokud se vaše podnikání úspěšně rozjede, přestane vám toto řešení vyhovovat. V této fázi je pak vhodné poohlédnout se po kancelářských prostorách, které byste si mohli pronajmout. Avšak, jak již bylo řečeno, v začátku je rozhodně využití virtuálního sídla dobrou volbou. Koneckonců, nemůžeme na začátku vědět, jak se nám bude dařit.