Jestliže je někdo vlastníkem internetové stránky, na níž to žije, kde se pomyslné dveře netrhnou a virtuální návštěvníci si tu podávají kliku, dá se o něm mluvit jako o šťastlivci. Nebo jako o někom, kdo už si v minulosti protrpěl své a dnes už si užívá díky tomu, že ho napadlo vsadit na optimalizaci svého webu pro internetové prohlížeče.
Toho, komu se pak s jeho výtvorem na internetu nedaří prorazit, kdo se nemůže pochlubit potřebnou návštěvností na svém webu a tudíž je nejednou rád třeba i za jakéhokoliv návštěvníka, který se mu tam na chvíli mihne, pak lze nazvat naopak nešťastníkem. Respektive někým, kdo dosud neslyšel třeba o SEO Karlovy Varynebo ho nenapadlo této možnosti využít. A proto má smůlu.
Je logické, proč jsou ti s navštěvovanými internetovými stránkami ve výhodě. Jednoduše proto, že jakmile je na jejich webu něco zveřejněno, dotyční hosté se to dozvědí a snad i učiní tak, jak si majitel oné stránky přeje. Nakoupí u něj, využijí jím nabízených služeb, poučí se o tom či onom,…
A je naprosto logické, že ti ‚černí vzadu‘ učiní vše pro to, aby se i oni dostali na výsluní přízně, jež se nabízí těm v čele žebříčků internetových vyhledávačů. A pro ty je tak vhodné vsadit právě na optimalizaci.
Protože díky kontrole dotyčného webu, správné volbě klíčových slov pro tento, díky vytvoření dostatku zpětných odkazů na úspěšných webech, přivádějících sem návštěvníky odjinud, díky kvalitně napsaným článkům a dalším textům či reklamním počinům lze dosáhnout toho, že budou vyhledávače považovat tuto stránku za daleko relevantnější než doposud a dají jí přednost před jinými. Protlačí ji až na některé z prvních míst, tam, kam míří většina lidí pátrajících po tom, co je jim zapotřebí, a tam už si taková stránka hravě najde své čtenáře. A stane se pro svého majitele a snad nejen pro něj užitečnou. Což je u webů to nejdůležitější.